Nederlandse Vereniging van Heidewachtelliefhebbers

Welkom op de website van de Nederlandse Vereniging van Heidewachtelliefhebbers. U vindt hier informatie over het allround jachthondenras heidewachtel. U kunt er lezen over de ontstaansgeschiedenis, rastypische eigenschappen, karakter, bouw, gezondheid van deze middelgrote jachthond waarvan de oorsprong ligt in het Münsterland in Duitsland.
Verder is er informatie over de vereniging, fokken, internationale samenwerking, verenigingsevenementen, jachthondenproeven en wedstrijden.
De vereniging is opgericht op 18 mei 1947 en statutair gevestigd te Amsterdam. In 2000 is de vereniging toegetreden als lid van de Raad van Beheer te Amsterdam. Als doel heeft de vereniging het in stand houden en verbeteren van het ras heidewachtel en het bevorderen van de gezondheid en het welzijn van de tot het ras behorende honden in het algemeen en het voorkomen en bestrijden van erfelijke gebreken in het ras in het bijzonder.

riO0tpdFjqrWJvxTfwywDczm2TAnmeh6

Lid worden

Wilt u meer weten over de heidewachtel, vereniging en elke twee maanden genieten van ons mooie verenigingsblad, wordt dan lid door hier te klikken.

heidewachtel-book-197x300

Boek ‘de Heidewachtel’

Het boek is een uitgave van de Nederlandse Vereniging van Heidewachtelliefhebbers. Het boek heeft 128 pagina’s, is full colour, gebonden en voorzien van een harde omslag. De prijs van het boek bedraagt € 22,50 exclusief verzendkosten. U kunt het boek bestellen door € 28,00 (€ 22,50 boek + € 5,50 verpakkings- en verzendkosten binnen Nederland)* over te maken op Rabo rekening NL48 RABO 0152 3813 41, t.n.v. Heidewachtelvereniging, onder vermelding van ‘boek’ en uw naam, adres, postcode en woonplaats.
*Verzending naar buitenland binnen EG mogelijk. In dat geval € 35,50 overmaken (t.w. € 22,50  + € 13,00 verpakkings- en verzendkosten binnen de EG € 13,00) Kosten verzending buiten EG op aanvraag.

clubmatch2019

Kampioenschapsclubmatch 2024

De kampioenschapsclubmatch wordt dit jaar  op zondag 9 juni a.s. gehouden bij manege Fjordhest-Gard te Hoenderloo.
De keuringen starten om 10:00 uur en tegen 16:00 uur zal de winnaar bekend zijn. Keurmeester is  mevrouw R. Leenen-Compen.Als er voldoende inschrijvingen zijn zal een tweede keurmeester aangesteld worden. Dan pas zal ook bepaald worden wie de reuen en wie de teven gaat keuren.
Inschrijven voor de clubmatch uitsluitend online op onze website
Klik hier en het inschrijfformulier opent automatisch.
De inschrijving sluit automatisch op 5 mei a.s.

Ons laatste nieuws