Deze werd gehouden in de buurt van Neurenberg. Aantal deelnemende honden: 15. Deze kwamen uit Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. Van de 15 honden hebben 7 honden de proef niet met succes afgesloten. Onze vertegenwoordiger Hans Joosten met een door zijn vrouw Jacobijn Mentrop-Joosten zelf gefokte heidewachtel, Ned.& Int. Kampioen Eline Evita van de Chesannehof werd winnaar. Een indrukwekkende prestatie.

De IMP is een proef waarbij aan de aanleg hoge eisen worden gesteld en bestaat uit de volgende te testen onderdelen:

• Bos: Zweetwerk, verloren zoeken van haarwild, apporteren van haarwild, stöberen, buschieren,

• Waterwerk: Schotvastheid, verloren zoeken in de dekking van dekkingsrijk water, stöberen achter de levende eend, apporteren van eenden,

• Veldwerk: neusgebruik, veldwerk solo en in koppel, aantrekken en voorstaan, gedrag bij het wild en vrij verloren zoeken van veerwild,

• Gehoorzaamheid: gedrag op post (steady), aangelijnd en los volgen, houden van een aangewezen plaats, gedrag bij het zien van haar- en veerwild, steadyness,

• Algemene eigenschappen: jachtverstand, samenwerking met voorjager en karakter.

IMPNA1 IMP foto1

Hans en Eline tesamen en op de foto daarnaast ook met de heren Cor Bottenheft, (Vice-President Kleine Münsterländer International /tevens voorzitter Nederlandse Heidewachtelvereniging) en Jos Waltmans (Internationale Keurmeester tevens Voorzitter van de Commissie Jachthondenproeven in Nederland)

Ter gelegenheid van de viering van het 100-jarig bestaan van het "Verband für Kleine Münsterländer Vorstehhunde e.V. 1912" zal op 29 en 30 juni 2012 een Internationale Bundeszuchtschau in Ibbenbüren (vlak over de grens) worden georganiseerd. De organisatie hoopt natuurlijk op een grote internationale deelname

Cor Bottenheft