Jan van der Valk-wisseltrofee

Jan van der Valk trofeeEen wisseltrofee voor de beste heidewachtel van de NVHL in de jeugdklasse van ORWEJA voorjaars- en najaarsveldwedstrijden. Deelname wordt al beloond, goede resultaten worden natuurlijk extra beloond.

De Jan van der Valk-wisseltrofee kan ieder jaar in januari gemotiveerd en met uitslagen onderbouwd aangevraagd worden door de eigenaar van een heidewachtel die mee wil dingen naar deze wisseltrofee op basis van deelname aan en resultaten behaald in de jeugdklasse van veldwedstrijden in het voorgaande jaar.

De eerste Jan van der Valk-wisseltrofee zal uitgereikt worden tijdens de algemene ledenvergadering in 2017.

Puntentelling

ORWEJA voorjaars- en najaarsveldwedstrijden jeugdklasse

- 1 punt voor deelname
- 3 punten voor Eervolle vermelding
- 5 punten voor Goed
- 10 punten voor Zeer Goed
- 15 punten voor Uitmuntend

De resultaten van alle veldwedstrijden waarin deelgenomen is worden bij elkaar opgeteld tot één totaalscore
De winnaar van de Jan van der Valk- wisseltrofee is de eigenaar van de jeugdhond met de hoogste totaalscore behaald in de jeugdklasse van veldwedstrijden in het voorgaande jaar.