KampioenschapsClubMatch

De clubmatch van 7 juni 2015.

Zondag 7 juni werd de jaarlijkse kampioenschapsclubmatch van onze vereniging gehouden in Hoenderloo. Het was dit jaar wat later zodat we geen last c.q. concurrentie hadden van voorjaars vakanties of Moederdag. Het leek te helpen want er waren maar liefst 78 aanmeldingen.
Het weer was prachtig zodat alle keuringen buiten konden worden gedaan.
Na aanmelding bij het secretariaat kregen alle deelnemers een attentie van onze sponsor Hubertus Gold die ook zakken voer beschikbaar stelde voor de uiteindelijke eerste en tweede plaats.
Ook was er voor alle bekerwinnaars was nog een verrassingspakket van sponsor Prins beschikbaar.
De reuen werden gekeurd door mevrouw T. Adrichem Bogaert en de teven door mevrouw D. Striegel bijgestaan door stagiaire mevrouw G. Verdonschot als stagiaire.
Namens de Raad van Beheer was als gedelegeerde de heer J.A. Koers afgevaardigd.
Op het terrein was onze eigen winkel aanwezig en de kledingwinkel Diessens Heike.SAM 0254
De opbouw en afbreekploeg was deze keer voorzien van diverse nieuwe vrijwilligers, die onmisbaar bleken om alles goed en snel op te bouwen en af te breken. Ook werd er assistentie verleend door diverse mensen gedurende de dag als ringmeester, schrijver, winkelbediende e.d. Zonder deze mensen die hand-en spandiensten uitvoeren is het bijna niet mogelijk om een en ander goed te organiseren.
De ochtend werd geopend door onze voorzitter Cor Bottenheft, waarna een gelegenheids blaasgroep enkele stukken op de jachthoorn ten gehore brachten. Ook tussen de middag werden er enkele stukken geblazen alsmede bij de afsluitende prijsuitreiking, die ook weer door de voorzitter werd verzorgt.
Voor de keuringen was er nog een mogelijkheid om aan de ringtraining deel te nemen, waar toch veel nieuwe deelnemers maar ook soms een ervaren rot aan deel konden nemen. Dit om toch wat beter beslagen in de ring aan te kunnen treden tijdens de keuring.
Hierna zijn de keuringen begonnen van honden. De keuringen verliepen soepel en tussen de middag was er nog tijd voor de juniorhandling die door Lida Reeskamp voortreffelijk werd geleid. Alle deelnemers kregen een lekkere snoepzak en de beste deelnemers een medaille.

Na de middag werden alle honden nog een keer in de ring geroepen om de plaatsing bekend te maken, en de prijzen uit te rijken.

SAM 0362De uiteindelijke winnaar was Toby van de Chesannehof van de heer J. Smits. Tweede was Senta van de Rooise Dreven van de heer J. van der Velden.

Klik op lees meer om de keurverslagen te lezen

De clubmatch van 11 mei 2014.

Zondag 11 mei was er wederom de jaarlijkse kampioenschapsclubmatch van onze vereniging. Een prachtige voorjaar was hieraan voorafgegaan, waarbij we al heel wat tijd buiten in de zon konden doorbrengen. Echter de week voor de clubmatch was het verschrikkelijk weer en de vooruitzichten voor het weekend werden er niet beter op. Zaterdag avond naar Hoenderloo getogen met goede hoop en een tent. Ter plaatse gekomen hebben we echter snel moeten beslissen om de clubmatch dit jaar binnen in de manege te houden.

Na aanmelding bij het secretariaat kregen alle deelnemers een attentie van onze sponsor Prins.
Ook voor de uiteindelijke bekerwinnaars was nog een verrassingspakket beschikbaar.

De reuen werden gekeurd door de heer  G. Mensink en de teven door de heer W. Arxhoek bijgestaan door stagiaire mevrouw G. Colaris die we over een paar jaar als keurmeester nog graag een keer terug willen zien.

Voor de keuringen was er nog een mogelijkheid om aan de ringtraining deel te nemen, waar toch veel  nieuwe deelnemers maar ook soms een ervaren rot aan deel konden nemen. Dit om toch wat beter beslagen in de ring aan te kunnen treden tijdens de keuring.

Hierna zijn de keuringen begonnen van 55 honden. Tijdens de keuringen werd als experiment de plaatsing niet bekend gemaakt. Alle honden werden voor de lunch gekeurd. De keuringen verliepen soepel en tussen de middag was er nog tijd voor de juniorhandling die door Lida Reeskamp  voortreffelijk werd geleid.
De jongedame Alstede bleek  de enige deelnemer te zijn die perfect ringwerk liet zien.

De uiteindelijke winnaar was  Kampioen Kilian Eline van de Chesannehof van mevrouw J. Mentrop-Joosten. Tweede was Castor van Sunderda van de heer P. Rijpstra.
clubmatch2014

Keurverslagen

Reuen Babyklasse

Zondag 5 mei was er wederom de jaarlijkse kampioenschapsclubmatch van onze vereniging. Een prachtige dag met heerlijk weer voor dit jaarlijkse buitengebeuren.

De reuen werden gekeurd door mevrouw R. Lochs-Romans en de teven door de heer W. Wellens beide door de wol geverfde keurmeesters. De Raad van Beheer had dit jaar een gedelegeerde gestuurd , de heer H. Schenk, die over de organisatie van deze dag een positieve beoordeling heeft verstuurd.

Hierna zijn de keuringen begonnen van 68 honden. De keuringen verliepen soepel en tussen de middag was er nog tijd voor de juniorhandling die door Lida Reeskamp voortreffelijk werd geleid.

De uiteindelijke winnaar was Larcchan vom Forstweg, een terechte winnaar die in het verleden al veel mooie prijzen in de wacht wist te slepen samen met een trotse Marjo Hagoort.

clubmatch 2013

De nummers 1 en 2
Nr 1 : Larcchan vom Forstweg
Nr 2 : Senta van de Rooise Dreven

Op zondag 13 mei werd de jaarlijkse kampioenschapsclubmatch weer gehouden in Hoenderloo, waar we te gast waren in manege Fjord Heste Gard van de familie Van Bon.

Het weer heeft dit jaar bijzonder goed meegewerkt waardoor het hele evenement buiten plaats heeft kunnen vinden.

nrs 1 en 2
 De nummers 1 en 2