Foto''s Clubmatch

Keurverslagen

Reuen Babyklasse

1. Bruce van Hodenpijl
Baby van 20 weken, al behoorlijk ontwikkeld voor de leeftijd. Mannelijk hoofd met prima oor, oog en in aanleg prima gebit. Licht gestrekt lichaam. Goede bovenbelijning en staartaanzet. Prima gehoekt voor en achter. Mooie ribben. Prima bone en voeten. In aanleg goede vacht. Gangwerk nog moeilijk te beoordelen in deze fase.

2. Odin Mille van de Chesannehof
Baby van 14 weken. Mannelijk hoofd. Correct oor, oog en gebit. Licht gestrekt totaalbeeld. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voldoende gehoekt voor en achter. Ellebogen moeten beter aan gaan sluiten. Prima bone en voeten. Al vlot gangwerk voor leeftijd. Vacht moet nog helemaal ontwikkelen.
3e Veel Belovend

3. Bayco van Hodenpijl
Baby van 4 maanden. Mannelijk, wat gestrekt hoofd met wat weinig stop. Correct oor, oog en gebit. Licht gestrekt totaalbeeld. Correcte bovenbelijning, staartaanzet fractie laag. Voor en achter voldoende gehoekt. Stevig bone, prima voeten. Gangwerk past bij leeftijd. Moet niet zwaarder gevoerd worden.
Belovend

4. Owenn Mille van de Chesannehof
Baby van 13 weken. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd waarvan de voorsnuit nog wat korter is dan de schedel. Correct oor, oog en gebit. Mooie bovenbelijning en staartaanzet. Voorhand ligt in z’n totaliteit wat naar voren geschoven. Achter goed gehoekt. Voldoende ribwelving. Prima bone en voeten. Gangwerk past geheel bij leeftijd.
Belovend

5. Sam vom Kiefernwalde
Leeftijd 4 maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Mooi besneden, mannelijk hoofd. Goed oor, oog en gebit. Pientere uitdrukking. Correcte bovenbelijning, staartaanzet fractie laag. Voldoende gehoekt voor en achter. Mooie voeten, prima bone. Alleen op dit moment draait hij zijn voorvoetjes iets naar buiten. Al vlot gangwerk voor zijn leeftijd.
1e Veel Belovend – Beste baby van het ras

Reuen Puppyklasse

6. Xavi Xam van Loenerhof
Flinke reu van 8 maanden die hopelijk niet groter wordt. Mannelijk hoofd met goede verhoudingen. Correct oor, oog en gebit. Toon wat veel lip. Krachtige hals, correcte bovenbelijning. Staartaanzet fractie laag. Voldoende gehoekt voor en achter. Ribben moeten nog wat verder ontwikkelen. Passend bone, prima voeten. Gangwerk al vlot voor leeftijd, op dit moment wat nauw.

7. Xo What van Loenerhof
Leeftijd 8 maanden. Mannelijk hoofd wat duidelijk nog uit moet zwaren. Correct oor, oog en gebit. Pientere uitstraling. Toon wat lip. Correcte bovenbelijning, staartaanzet fractie laag. Opperarm mag schuiner en ribben moeten dieper worden zodat de ellebogen beter aansluiten. Passend bone, mooie voeten. Voor leeftijd vlot gangwerk. Vrolijk temperament.
3e Veel Belovend

8. Xolo Xavi van Loenerhof
Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, prima uitdrukking. Correct oor, oog en gebit. Neuspigment nog niet geheel ontwikkeld. Pientere uitstraling. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning. Staartaanzet fractie laag. Voor en achter evenredig gehoekt. Prima bone en voeten. Al vlot en regelmatig gangwerk voor deze leeftijd.
1e Veel Belovend

Reuen Openklasse

9. Astro
Leeftijd 3 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld die in alles wat zwaar overkomt en daardoor de zo gewenste elegantie mist. Mannelijk hoofd die wat zwaar is met een erg diepe stop en wat bakken. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning, staartaanzet fractie laag. Prima gehoekt voor en achter. Prima bone en voeten. In gangwerk gemakkelijk in telgang.

10. On The Move van Loenerhof
Reu van 28 maanden. Mannelijk hoofd, mooie verhoudingen. Correct oor, oog en gebit. Krachtige hals en bovenbelijning. Correcte staartaanzet. Voor mist hij voorborst, dit komt doordat de voorhand wat ver naar voren licht. Prima ribben. Goede achterhandhoeking. Prima bone en voeten. Vlot gangwerk maar draagt staart te hoog.

11. Onno van Menkema
Leeftijd 5 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, goede verhoudingen maar wat zwaar voor een Heidewachtel. De uitdrukking wordt geschaad door de niet correcte oogkleur bij de Heidewachtel. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voldoende gehoekt voor en achter. Prima ribben. Mooi bone en goede voeten. Vanwege oogkleur kan ik hem niet meer geven dan een M.
Matig

12. Charlie van Swetja
Leeftijd 2,5 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd met wat laag geplaatst oor. Correct oog en gebit. Zag graag het hoofd iets gestrekter. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning, staartaanzet fractie laag. Evenredig gehoekt voor en achter. Passend bone, goede voeten die hij voor iets naar buiten draait. Regelmatig en vlot gangwerk.
2e Zeer Goed

13. Chester van ’t Eyck toe Balij
Afwezig

Reuen Jongehondenklasse

14. Aron vom Pannrack VJP
Bijna 2 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk, rastypisch hoofd. Correct oor, oog en gebit. Krachtige hals, mooie bovenbelijning en staartaanzet. Voorhand ligt wat naar voren geschoven, daardoor missen de ellebogen aansluiting. Voldoende gehoekt achter. Stevig bone, prima voeten. Vlot gangwerk, maar voor los in de ellebogen. Prima temperament. Tijdens het gaan wordt zijn staart hoog gedragen.

15. Utz von der Appelbecke
Leeftijd 2 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mooi mannelijk hoofd, correcte verhoudingen. Prima oor, oog en gebit. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voldoende gehoekt voor en achter. Wat vlak in rib. Prima bone en goede voeten. Vlot en soepel gangwerk. Goede vachtstructuur en bevedering.

16. Chico
Leeftijd 23 maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd. Correcte verhoudingen, oor een fractie laag geplaatst. Prima oog en gebit. Krachtige hals en bovenbelijning. Voor en achter evenredig gehoekt. Ribben moeten nog uitzwaren, dan zal de elleboog ook beter aan gaan sluiten. Prima bone en voeten. Vlot en gemakkelijk gangwerk.

17. Lovac Milo van de Chesannehof
Leeftijd 23 maanden. Compact totaalbeeld. Mannelijk hoofd wat aan de zware kant is. Oogkleur correct maar wat schuin geplaatst. Correct gebit, wat zwaar behang en toont wat bakken. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voor en achter evenredig gehoekt, ellebogen sluiten niet goed aan. Goede bone en voeten maar wat steil in pols. Vlot gangwerk met losse ellebogen en te hoog gedragen staart.

18. Come and Follow van ’t Beekerveld
Leeftijd 18 maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, goede verhoudingen en intelligente uitdrukking. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals, correcte bovenbelijning. Voorhand ligt wat ver naar voren. Goede bovenbelijning en staartaanzet. Ribben moeten nog iets verder ontwikkelen. Achter voldoende gehoekt. Mooie bone en voeten. Vlot gangwerk. Echte Heidewachtel maar heeft nog veel tijd nodig.

Reuen Jeugdklasse

19. Amélis Azies van de Snelle Loop
16 Maanden. Lichtgestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, pientere uitdrukking. Goed oog, oor en gebit. Mooie verhoudingen, krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Prima ribben. Elleboog zou wat beter aan kunnen sluiten. Voor en achter voldoende gehoekt. Prima bone en voet. Correcte haarstructuur en beveering. Vlot, soepel gangwerk, op dit moment los in ellebogen.

20. Nickel van de Chesannehof
Reu van bijna 1 jaar. Lichtgestrekt mannelijk hoofd met goede verhoudingen, correct oog, oor en gebit. Correcte hals, bovenbelijning en staartaanzet. Prima gehoekt voor en achter. Mooie ribkorf. Prima bone en voeten. Vlot en makkelijk gangwerk maar op dit moment in gront nog erg los. Rastypische beharing.
1e Uitmuntend – JCAC

21. Undercover Agent van Loenerhof
Reu van 1 jaar. Licht gestrekt. Mannelijk hoofd, correcte verhoudingen. Goed oog, oor, krap scharend gebit. Correcte bovenbelijning. Sterk hellend bekken. Voorhand wat ver naar voren geschoven waardoor hij voorborst mist en de ellebogen niet aansluiten. Moet in ribben nog dieper worden. Achter voldoende gehoekt. Passend bone, goede voeten met wat veel vering in de pols. Loopt makkelijk maar in front nog erg los. Goede vacht. Heeft nog erg veel tijd nodig.

22. Enno
Licht gestrekte reu van bijna 1 jaar. Mannelijk hoofd met een wat diepe stop. Goed oog, oor en gebit. Toont wat lip. Correcte hals, bovenbelijning en staartaanzet. Goede ribben, ellebogen moeten beter aansluiten. Voor en achter evenredig gehoekt, prima bone en voeten. Vlot, makkelijk gangwerk met nu nog losse ellebogen.

23. aGromit uit de Grolsche Duinen
Reu van 14 maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd/uitdrukking. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals, correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voorhand ligt wat ver naar voren geschoven waardoor ellebogen niet goed aansluiten. Ribben voldoende gewelfd maar moeten nog dieper worden. Achter voldoende gehoekt. Prima bone, goede voeten. Vlot gangwerk met losse ellebogen.
Zeer goed

24. aFighto uit de Grolsche Duinen
Reu van 14 maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Zachte hond, in totaliteit graag wat mannelijker. Hoofd met goede verhoudingen, correct oog, oor en gebit. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Opperarm zou schuiner mogen, achter voldoende gehoekt. Correcte ribben, passend bone met goede voeten. Vlot gangwerk maar moet in alles nog vaster. Ik hoop dat hij in de toekomst wat minder verlegen is in de ring.

25. Very Special Milo van Loenerhof
Hond van 1 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd met goede verhoudingen. Goed oog, oor en gebit. Krachtige hals, correcte bovenbelijning met een wat sterk hellend bekken. Zag graag wat meer voorborst. Voldoende ribwelving maar moet nog dieper worden. Achter voldoende gehoekt. Prima bone, goede voeten. Vlot en makkelijk gangwerk maar voor nog in alles los.

26. Elmer
Bijna 1 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd dat nog wat tijd nodig heeft om uit te zwaren met de juiste verhoudingen in voorsnuit en schedel. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voorborst zou wat uitgesproken mogen. Voor en achter evenredig gehoekt. Ellebogen zouden beter aan mogen sluiten. Prima bone, goede voeten. Gaat vlot en makkelijk door de ring maar is in front nog erg los. Heeft in alles nog veel tijd nodig.

27. Neo Nigel van de Chesannehof
Reu van bijna 1 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Moet in zijn totaliteit van alles nog wat meer worden. Hoofd voldoende mannelijk, pientere uitdrukking. Correct oog, oor en gebit. Correcte hals, bovenbelijning en staartaanzet. Zag graag wat meer voorborst en een betere elleboog aansluiting. Achter voldoende gehoekt. Prime bone en voeten. Gaat vlot met voldoende stuwing door de ring maar is in front nog erg los.

Reuen Fokkerklasse

28. Summer Storm van Loenerhof EJK’11, NJK, BJS’11, LJK, JW’11
20 Maanden. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, pientere uitdrukking. Mooie verhoudingen. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals, correcte bovenbelijning en staartaanzet. Prima gehoekt voor en achter. Mooie ribkorf, voldoende diepte, mooi krachtig bone met dito voeten. In gangwerk komt zijn bouw tot zijn recht, krachtig, soepel en vlot.
1e Uitmuntend – Reserve CAC

29. Donar
5 Jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd met correct oor en gebit. Zag ogen graag minder schuin geplaatst. Krachtige hals, correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voor en achter voldoende gehoekt. Krachtig bone met goede voeten, gaat vlot en gemakkelijk door de ring met ruime passen.

Reuen Gebruikshondenklasse

30. Ibo vom Grenzwall
Reu van 2,5 jaar. Mannelijk hoofd met goede verhoudingen, correct oor en gebit. Zag ogen graag wat minder schuin geplaatst. Krachtige hals, correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voorhand ligt wat naar voren geschoven waardoor de ellebogen niet goed aansluiten. Prima ribkorf. Achter voldoende gehoekt. Prima bone en goede voeten. Vlot en makkelijk gangwerk maar zag hem in front graag wat vaster.

Reuen Kampioensklasse

31. Multi Kamp. Escott van de Westpolderjagers EK’11, W’11, BS’11, NJK, LJK
Reu van 3 jaar. Uitmuntende kwaliteit, licht gestrekt. Mannelijk hoofd. Pientere uitdrukking. Mooie verhoudingen. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals en bovenbelijning. Correcte staartaanzet. Prima gehoekt voor en achter. Prima ribwelving, mooi bone, prima voeten. Gaat vlot en gemakkelijk met ruime passen door de ring.
1e Uitmuntend – CAC

32. Multi Kamp. Mc Murphy van Loenerhof NJK, ES’11
Reu van 2,5 jaar. Uitmuntend totaalbeeld, licht gestrekt. Mannelijk hoofd en uitdrukking. Correct oog, oor en gebit. Krachtige hals. Correcte bovenbelijning en staartaanzet. Voldoende gewelfde ribben maar zou onderin met ellebogen beter aan mogen sluiten. Achter voldoende gehoekt. Prima bone, correcte voeten maar zou in pols wat sterker mogen zijn. Gaat voldoende vlot en met ruime pas door de ring maar los in ellebogen en polsen.

Kamp. Aico JW’10, NJK
Reu van 2,5 jaar. Compact gebouwd, mannelijk hoofd en uitdrukking. Correcte verhoudingen in hoofd. Prima oog, oor en gebit. Krachtige hals en bovenbelijning. Staartaanzet fractie laag met sterk hellend bekken. Rima ribben. Voor en achter voldoende gehoekt. Ellebogen zouden nog iets beter kunnen aansluiten. Prima bone, goede voeten. Gaat vlot door de ring met een wat korte pas.

Reuen Veteranenklasse

34. Lucky van Loenerhof
Reu van bijna 9 jaar. Licht gestrekt totaalbeeld. Mannelijk hoofd, goede verhoudingen, wat laag geplaatst oor. Correct gebit. Mooi donker oog dat wat rond is. Krachtige hals, nog krachtige bovenbelijning. Correcte staartaanzet. In stand staat hij voor wat uit de ellebogen. Achter voldoende gehoekt. Mooi bone. Prima voeten, gaat voor leeftijd nog vlot door de ring. Staat vrolijk en blij in de ring.
1e Uitmuntend – VCAC

Teven Babyklasse

35. Gaby van de Haeselaere
Absent

36. Ohdie Mille van de Chesannehof
3 Maanden. Elegant teefje met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Oog is momenteel licht, dit gaat nog bij kleuren. Momenteel wisselgebit. Mooie hals en topline. Staart wordt momenteel hoog gedragen. Passend bone. Mooie vachtconditie. Uitmuntend totaalbeeld. Gangwerk moeilijk te beoordelen i.v.m. leeftijd.

37. Gitte van de Haeselaere
5 Maanden. Jonge baby die volop in ontwikkeling is. Intelligente uitstraling in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Oogkleur passend bij de vacht. Schaargebit. Toont iets kort in hals en wat lang in rug. Fractie lage staartaanzet. Voor en achterhandhoeking mag iets meer zijn. Passend bone en voeten. Goede vachtconditie. Prima lichtvoetig gangwerk. Goed voorgebracht.
3e Belovend

38. Angelina Jolie van Menkema
3 Maanden. Elegante baby teef met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Oog momenteel nog fractie licht. Momenteel wisselgebit. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Prima voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Prima vacht. Vertoond nu al het goede gangwerk.
1e Veel Belovend

Teven Puppyklasse

39. Jella van de Westpolderjagers
7 Maanden. Jonge teef die volop in ontwikkeling is. Iets gestrekte schedel waarbij de voorsnuit smal is. Goed geplaatst oor en oog. Oog moet nog bijkleuren. Volledig schaargebit. Hals en rugbelijning mogen vaster. Staart laag aangezet. Zag graag wat meer voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Prima vacht. Goed temperament. Gangwerk nog moeilijk te beoordelen.
2e Belovend

40. Yzza de la Lune van Loenerhof
8 Maanden. Mooie jonge teef met elegante uitstraling. Intelligente uitdrukking in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Oog moet nog bijkleuren. Volledig schaargebit. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Prima vachtconditie. Goede presentatie. Goed lichtvoetig gangwerk.
1e Veel Belovend – Beste puppy van het ras

Teven Openklasse

41. Julie Jette van de Chesannehof
Absent

42. Lollapalooza van Loenerhof
2 Jaar. Middelgroot teefje met goede verhoudingen in het lichaam. Bij het hoofd zag ik graag meer opvulling bij de ogen en iets sterkere voorsnuit. Goed geplaatst oor en oog. Volledig schaargebit. Schouder mocht schuiner, toont daardoor iets lang in rug. Goede ribben. Zag graag iets sterker bone. Prima temperament. Goed gangwerk.

43. Inske-Simmer van de Chesannehof
3 Jaar. Elegant teefje met goede verhoudingen. Mooie intelligente uitdrukking. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Zag graag iets meer voorborst. Goede hoeking voor en achter. Passend bone en voeten. Prima vachtconditie. Loopt voor iets breed. Wel mooi lichtvoetig gangwerk.

44. Anna
3 Jaar. Flinke teef met wat gestrekt hoofd en lichaam. Iets smalle voorsnuit. Oor fractie laag aangezet. Goed oog. Volledig schaargebit. Goede has- rugbelijning. Staart fractie laag aangezet. Voldoende voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Goede vachtconditie. Voldoende stuwing in gangwerk. Zag in type graag iets meer Heidewachtel.

45. Bo aus dem Helterland
2 Jaar. Middelgrote teef met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Intelligente uitdrukking in hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Goed pigment. Prima scharend gebit. Mooie hals- rugbelijning. Prima staartaanzet. Zag graag iets meer voorborst en iets meer hoeking in voorhand. Achter voldoende gehoekt. Passend bone en voeten. Prima vachtconditie. Mooi lichtvoetig gangwerk. Loop achter fractie nauw.

46. Hinde-Annabelle van het Veenpolleke
4 Jaar. Mooi teefje met goede verhoudingen in lichaam. Mooie intelligente uitdrukking in hoofd. Maar vandaag te zwaar. Goed oor en oog. Volledig schaargebit. Mooie hals- rugbelijning. Prima staartaanzet. Mooie voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Prima vachtconditie. Mooie lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

47. Original Fame van Loenerhof
2 Jaar. Teef van flink formaat. Wel rastypische uitdrukking in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Volledig schaargebit. Goede hals, maar lang in rug. Goede staartaanzet. Zag graag iets meer hoeking in de voorhand en knie. Prima vachtconditie. Goede bevedering. Goed lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

48. Daika van Sunderda
2 Jaar. Middelgrote teef waarbij ik de schedel graag meer in verhouding met het lichaam zou zien. Goed geplaatst oor en oog. Voorsnuit mag iets langer. Volledig schaargebit. Goede hals- rugbelijning. Bekken iets hellend. Zag graag iets meer voor en achterhandhoeking. Bone is passend bij het geheel. Prima vacht, mist wat bevedering aan de benen voor en achter en de staart mag ook wat meer behaard.

49. Flora van de Westpolderjagers
Middelgroot hondje met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Typische expressie. Schedel zou wat gestrekter mogen. Goed geplaatst oor en oog. Volledig scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Staart een fractie laag. Voldoende voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Vacht niet optimaal vandaag. Iets te wel gedane conditie. Prima lichtvoetig gangwerk.

50. Florance van de Westpolderjagers
2,5 Jaar. Middelgrote teef met een prachtige rastypische expressie in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede voor en achterhandhoeking. Iets opgetrokken buiklijn. Passend bone en voeten. Mooi lichtvoetig gangwerk.

51. Floor van Menkema
5 Jaar. Mooi type Heidewachtel in hoofd en lichaam. Jammer dat de vachtconditie er vandaag niet is. Mooie rastypische uitdrukking. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Mooie hals- rugbelijning. Prima staartaanzet. Voor en achter voldoende gehoekt. Passend bone en voeten. Mooi lichtvoetig gangwerk. Uitmuntend voor het type.

Jonge hondenklasse

52. Summer Lightning van Loenerhof
20 Maanden. Mooie rastypische teef met een mooie expressie en mooie verhoudingen in het lichaam. Goed geplaats oor en oog. Volledig schaargebit. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet, jammer dat ze deze hoog draagt bij het lopen. Goede voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Mooie aanliggende vacht. Goed lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

53. Vera vom Eulenfelsen
23 Maanden. Teefje van goed formaat en verhoudingen. Zag in het hoofd graag iets meer opvulling onder de ogen. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Zag graag wat meer hoeking voor. Achter voldoende gehoekt. Goede ribwelving en onderbelijning. Passend bone en voeten. Goede vachtconditite. Goed lichtvoetig gangwerk. Goede presentatie.

54. Surprise Surprise van Loenerhof
20 Maanden. Fijn teefje met passend hoofd en lichaam. Goede expressie. Goed oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Croupe ligt iets hellend. Staart fractie laag aangezet. Zag graag iets meer voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Goede vachtconditie. Mooi lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

55. Still Crazy van Loenerhof
20 Maanden. Iets gestrekt teefje. Momenteel iets te zwaar. Goede expressie. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede rug-halslijn. Goede staartaanzet. Passend bone en voeten. Vacht is vol en wat krullerig. Gangwerk mag rastypischer.

56. Chocolate Chanti van ’t Beekerveld BJS’11, NJK
20 Maanden. Rastypisch teefje met goed hoofd/lichaam. Goede expressie. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Croupe iets hellend. Graag zou ik in de voorhand meer hoeking zien. Goede aanliggende vacht. Passend bone en voeten. Goed lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

57. Rana Ravenna van Loenerhof EJK’11
Rastypisch teefje met een mooie expressie en mooie verhoudingen in het lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Schaar en gebit. Krachtige hals. Ruglijn moet nog vaster worden. Croupe ligt fractie hellend. Mooie staartdrachtig. Zag graag voor iets meer hoeking. Passend bone en voeten. Vandaag niet in optimale vachtconditie. Mooi lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

58. Fleur Jolie van ’t Eyck toe Balij
20 Maanden. Teefje die nog wat vaster moet worden in lichaam. Goede expressie in hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Toon wat lang in rug. Iets hellend bekken. Fractie lage staart. Zag graag wat meer hoeking voor en achter. Passend bone en voeten. Mooie aanliggende vacht. Toon lichtvoetig gangwerk echter met korte pas. Goede presentatie.

59. Rebel Jette van Loenerhof
22 Maanden. Rastypisch teefje me mooie uitstraling in het hoofd. Jammer dat de bekkenligging het totaalbeeld verstoord. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Croupe te hellend. Goede voorhandhoeking. Goede ribwelving. Mooi bone en voeten. Prima aanliggende vacht. Laat lichtvoetig gangwerk zien. Prima presentatie.

60. Amber van Hodenpijl
Teefje wat in alles iets meer zou mogen zijn. Fijn hoofd en lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Goed gebit. Verlegen expressie. Ruglijn moet vaster. Bekken wat hellend. Staart laag aangezet. Mists voor en achter wat hoeking. Moet krachtiger worden in lichaam. Prima vacht. Goede presentatie.

Teven Jeugdklasse

61. Quinn vom Buchenberg
1 Jaar. Teefje dat volop in ontwikkeling is met een goede expressie en een zeer goed totaalbeeld. Goed geplaatst oor en oog. Mooi gekleurd oog. Goed scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Zag graag voor en achter wat meer hoeking. Passend bone en voeten. Goed aanliggende vacht. Goed lichtvoetig gangwerk, loopt met korte pas. Goede presentatie.

62. Nisa Nousca van de Chesannehof
1 Jaar. Teefje met een fijn hoofd en constructie wat nog volop in ontwikkeling is. Goed geplaatst oor en oog. Volledig schaargebit. Toont kort in hals en langer in rug omdat de voorhand naar voren geplaatst is. Zag voor graag meer hoeking. Achter voldoende gehoekt. Goede vachtconditie. Goed lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

63. Djibbe Djente van ’t Beekerveld
16 Maanden. Elegante teef met een rastypische expressie en een fijne botstructuur. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Voorsnuit mag voller. Toont wat lang in rug omdat de voorhand naar voren geplaatst is. Zag voor graag meer hoeking. Croupe ligt iets hellend. Prima vacht Prima karakter. Goede presentatie.

64. Very Nice van Loenerhof
1 Jaar. Jonge teef met een uitmuntend totaalbeeld. Rastypische expressie in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Schouder iets steil waardoor ze iets hoeking voor mist. Mooie topline en staartaanzet. Passend bone en voeten. Mooie vachtstructuur en bevedering. Prima lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

65. Isabelle-Hinde van het Veenpolleke
9 Maanden. Jong teefje met een prima totaalbeeld. Uitmuntende expressie in het hoofd en krachtig in lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Oog moet nog bijkleuren. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede ribwelving. Passend bone en voeten. Goede aanliggende vacht. Goed lichtvoetig gangwerk. Goede presentatie.

66. Nenzy van de Chesannehof
11 Maanden. Flinke teef met passend hoofd en lichaam. Is nog volop in ontwikkeling. Goed geplaatst oor en oog. Oog moet nog bijkleuren. Hoofd mag rastypischer. Toont wat lip en voorsnuit. Goede hals- rugbelijning. Zag graag meer voor en achterhoeking. Prima aanliggende vacht. Prima karakter en goede presentatie.

67. Vita Nova van Loenerhof
1 Jaar. Jong teefje wat volop in ontwikkeling is. Momenteel iets ronde schedel. Heeft eenn iets licht oog. Goed geplaatst oor en oog. Volledig scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Staart fractie laag aangezet. Zag voor graag wat meer hoeking. Staat een beetje frans. Passend bone en voeten. Prima vachtconditie. Vertoont prima gangwerk. Goede presentatie.

68. Nova Nanoek van de Chesannehof
11 Maanden. Jong teefje van uitmuntende kwaliteit. Mooi hoofd met rastypische expressie. Iets te licht oog. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet en dracht. Goede voor en achterhandhoeking. Prachtig rastypisch gangwerk met rastypische staartdracht. Goed karakter en presentatie. Mooi om deze hond te zien lopen.
1e Uitmuntend – JCAC – Reserve CAC

69. Enna
1 Jaar. Heidewachtelteefje van fijne structuur. Passend hoofd en lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Oog mag nog iets bijkleuren. Goede hals- ruglijn. Goede staartdracht. Voldoende voor en achterhandhoeking. Goede aanliggende vacht. Goed temperament en presentatie. Loopt achter nauw, wel lichtvoetig gangwerk.

70. Wild Flower van Loenerhof
1 Jaar. Jong teefje volop in ontwikkeling. Fijn van botconstructie passend bij het geheel. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals en toplijn. Staart fractie laag aangezet. Zag graag wat meer hoeking voor en achter. Goede vachtconditie. Vertoont wat rommelig gangwerk door de jeugdigheid. Toont wat verlegen.

71. Veni Vidi Vici van Loenerhof
1 Jaar. Jong teefje met de juiste verhoudingen tussen hoofd en lichaam. Goede rastypische expressie. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Iets hellende croupe. Goede staartaanzet. Zag graag iets meer hoeking voor en achter. Goede vachtconditie. Mooi lichtvoetig gangwerk.

72. Amoa Azizi van de Snelle Loop
1 Jaar. Jong teefje met mooie verhoudingen. Goede expressie in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede voor en achterhandhoeking. Mooie aanliggende vacht. Mooi lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

73. Daja Dayita van ’t Beekerveld
14 Maanden. Jonge teef met een goed hoofd maar met een lichaam wat al erg af is en een open vacht draagt. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Diepe ribbenpartij. Voldoende hoeking voor en achter. Passend bone en voeten. Rommelig gangwerk. Presentatie behoeft nog wat oefening.

74. Vive La Vie van Loenerhof
Vandaag jarig. Rastypisch teefje met mooie intelligente uitdrukking in het hoofd en een gespierd lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Oog mooi op kleur. Volledig schaargebit. Goede hals en ruglijn. Iets hellende croupe. Staart een fractie laag aangezet. Mag iets meer hoeking in voor en achterhand. Passend bone en voeten. Goede vachtconditite. Mooi lichtvoetig gangwerk. Is nog wat verlegen.

Teven Fokkersklasse

75. Morgan Matice van de Chesannehof
1 Jaar. Heidewachtelteefje van uitmuntend totaalbeeld is nog volop in ontwikkeling. Mooie expressie in het hoofd. Mooie hals- rugbelijning. Iets ronde croupe. Mooie schouderligging. Voldoende voor en achterhandligging. Passend bone en voeten. Niet in optimale vacht vandaag. Mooi rastypisch gangwerk. Veelbelovend voor de toekomst.

76. Alma van de Rooise Dreven
3 Jaar. Teefje van een uitmuntend type met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Rastypische expressie. Goed geplaatst oor en oog. Mooi oog. Scharend gebit. Mooie hals- ruglijn. Goede staartaanzet. Goede voor en acterhandhoeking. Goede vachtconditie. Jammer dat ze wat verlegen is. Uitmuntend voor het type.

77. Vanilla Ice van Loenerhof
1 Jaar. Jonge teef van uitmuntend type met goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Mooie expressie in het hoofd. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede hoeking voor en achter. Passend bone en voeten. Mooie vachtconditie. Mooi lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.

78. Cindy Comtesse van Achter de Duinen
5 Jaar. Teef die nog onwennig is in de ring. Zeer goed type. Als ze zich laat tonen laat ze goede verhoudingen in het lichaam zien. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet, draagt hem te laag. Voldoende voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Vacht niet in optimale conditie. Loopt met korte pas, ik mis het lichtvoetig gangwerk.
4e Zeer Goed

Teven Gebruikshondenklasse

79. Kilian Eline van de Chesannehof JW’10, W’11, VJP, HZP, JEP
27 Maanden. Rastypische teef met allure. Mooie expressie in het hoofd. Van neus tot staart een teef om trots op te zijn.
1e Uitmuntend – CAC – Clubwinnaar 2012

80. Edele Eshe-Baraka van Achter de Duinen
2 Jaar. Heidewachtelteefje met fijn hoofd en lichaam wat nog meer kracht moet ontwikkelen in het lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Goede expressie. Toont kort in hals en lang in rug. Iets hellende croupe. Passend bone en voeten. Mooie vacht. Zag totaalbeeld graag krachtiger.

81. Kena Eline van de Chesannehof VJP, HZP
2 Jaar. Jonge teef met uitmuntend rasbeeld. Goed hoofd en expressie. Sterk gebouwd lichaam. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Is wat verlegen en draagt staart laag. Goede voor en achterhandhoeking. Iets hoge hak. Passend bone en voeten. Prima vacht, niet in optimale conditie. Mooi gangwerk maar loopt iets gedrukt.
2e Uitmutend

Teven Kampioensklasse

82. Kamp. Ceres Joy van ’t Eyck toe Balij
5 Jaar. Uitmuntende teef. Hoofd in constructie wat fijnere structuur maar een mooi totaalbeeld. Rastypische expressie. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Mooie hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Mocht voor iets meer gehoekt zijn. Achter voldoende. Niet in optimale vachtconditie vandaag. Mooi rastypisch, lichtvoetig gangwerk. Prima presentatie.
3e Uitmuntend

83. Kamp. Nice but Naughty van Loenerhof NJK, GW’11, LJK, EJS’11, CW’11, EK’11, BS’11
2 Jaar. Jonge teef van uitmuntende kwaliteit. Goede verhoudingen in hoofd en lichaam. Goede rastypische expressie. Goed geplaatst oor en oog. Mooi donker oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede voor en achterhandhoeking. Passend bone en voeten. Goed aanliggende vacht. Goed lichtvoetig gangwerk.

84. Kamp. Diddle Lee Doo van Loenerhof JW’08, W’09, CW’10
5 Jaar. Compacte teef van uitmuntend type. Goed in verhouding met een mooie expressie. Momenteel is ze in de verharing. Goed geplaatst oor en oog. Scharend gebit. Goede hals- rugbelijning. Goede staartaanzet. Goede hoekingen voor en achter. Goed karakter. Goede presentatie. Laat goed gangwerk zien.