Scott2
Op de gure maandag 14 november 2016 nam William Jetten met zijn Heidewachtel Scott (Escott van de Westpolderjagers) deel aan de Nimrod. Dit is de belangrijkste Nederlandse wedstrijd voor apporterende jachthonden. De lokatie van de Nimrod wisselt, en in 2016 was de provincie Utrecht aan de beurt voor de organisatie van de Nimrod. Fort bij Vechten in Bunnik was een mooie plaats om deze wedstrijd te houden.

Elk jaar wordt de beste hond van elk jachthondenras uitgenodigd voor de Nimrod. In totaal doen er 18 honden aan mee. De resultaten op de MAP’s (Meervoudige Apporteer Proeven) van 2016 waren zodanig dat Escott van de Westpolderjagers als enige van ons ras uitgenodigd was.

Gezien de resultaten mag gezegd worden dat het een pittige wedstrijd was. Geen enkele combinatie kon het fel begeerde AA-diploma bemachtigen.
William kan trots zijn om in dit deelnemersveld een 7e plaats te hebben behaald; een prachtig resultaat waarmee hij zich een goed ambassadeur/voorjager van ons ras toonde. Vanuit het publiek hoorden we complimenten over het vertrouwen dat deze voorjager in zijn hond (en andersom) had.
Heel knap om dit met je eerste wedstrijd-jachthond te bereiken!

William,
van harte proficiat gewenst door het bestuur van de Heidewachtelvereniging.

En uiteraard ook de fokker van Scott, familie vd Berg, van harte gefeliciteerd.

Foto's: www.nimrodnederland.nl
Scott1