Toenemend worden we bij de aanleg- en exterieurkeuring, de instructiedag en de oogonderzoeken tijdens de nestevaluatie geconfronteerd met afmeldingen op het laatste moment, en de daaraan gekoppelde vraag om restitutie van het inschrijfgeld. Afmeldingen op het laatste moment brengen voor de rasvereniging kosten met zich mee. In de bestuursvergadering van 13 november 2007 hebben we hierover gesproken, en geconstateerd dat het voor zowel rasvereniging als deelnemers goed is als we hierover heldere afspraken maken. Met ingang van 2008 zullen daarom de volgende regels gelden:

Bij annulering langer dan twee weken voor het betreffende evenement wordt het inschrijfgeld terugbetaald.

Bij annulering korter dan twee weken tevoren wordt het inschrijfgeld alleen geretourneerd als er een verklaring van de dierenarts getoond kan worden in geval van ziekte van de hond, of een verklaring van de behandelend arts in geval van ziekte van de eigenaar.

In alle andere gevallen zal geen inschrijfgeld worden terugbetaald.

Lida Reeskamp-Blok