Database ZooEasy Online
Het is ons streven om de Database in ZooEasy, ons nieuwe stamboomprogramma zo compleet mogelijk te maken en te houden. Daarbij zijn wij van u afhankelijk. Uw meldingen worden gebruikt om de gezondheidstoestand van ons ras te bewaken ten behoeve van de fokkerij en dus in het belang van de Heidewachtel.
Indien u iets wilt melden over uw hond mail dit dan naar: heidewachtel@reeskamp-blok.nl

Wat kan ZooEasy?

ZooEasy is een online database waarin u de stambomen van alle Heidewachtels kunt inzien, dit gaat meerdere generaties terug. Het zijn z.g. doorklik-stambomen die zijn voorzien van foto''s, mits de eigenaar die heeft aangeleverd.

De basisgegevens van individuele honden zijn aangevuld met gezondheidsuitslagen, showverslagen en werkuitslagen van  officiele proeven. U kunt opzoeken welke nesten door welke honden zijn voortgebracht en zelf testnesten maken waarbij automatisch het inteeltpercentage berekend wordt.

Hoe krijgt u toegang tot de database?

Dit kan als u lid bent van de Nederlandse Vereniging van Heidewachtelliefhebbers en een leesaccount aanvraagd. De kosten hiervoor bedragen € 10,- per jaar.

Staan er al foto''s van uw hond(en) in ZooEasy?

Om de database zo compleet mogelijk te krijgen, vragen wij u om ons één of meerdere foto''s toe te sturen van uw Heidewachtel.
Ook foto''s van overleden honden zijn van harte welkom.
Om het voor de beheerder makkelijk te maken vragen wij u om de foto aan te leveren in jpg formaat (max 80 kb)  met het NHSB nummer als naam. B.V.

123456.jpg

Stuurt u meerder foto''s, dan vragen wij u om een volgnummer aan de foto''s te geven. B.V.